Informace pro pacienty

Naše služby Praktické informace k hospitalizaci Dokumenty a žádosti

Naše služby

Jaké služby poskytujeme našim pacientům

  • Nepřetržitá lůžková péče zkušeného zdravotnického personálu pod lékařským vedením 
  • 2 a 3lůžkové pokoje s vlastním sociálním zařízením, televizorem, wi-fi a lednicí
  • Nadstandardní přístup k uspokojování individuálních potřeb pacientů
  • Aktivizační činnosti pod vedením kvalifikovaných odborníků
  • Maximální podpora soběstačnosti klientů
  • Vyvážená strava na základě doporučení nutričního terapeuta
  • Pravidelný pitný režim
  • Fyzioterapeut
  • Neplacené parkoviště v areálu nemocnice

Vybavení našeho zařízení

  • Sociální zařízení na každém pokoji
  • Lednice na pokoji
  • Televizní přijímač na pokoji
  • Drátové i bezdrátové připojení k internetu zdarma
  • Moderní elektricky polohovatelná lůžka s pasivní či aktivní antidekubitní matrací
  • Vysoká i nízká chodítka, invalidní vozíky, toaletní křesla, polohovací pomůcky

Rehabilitační péče (s ohledem na zdravotní stav)

  • Polohování – antalgické, korekční, či dle diagnóz (např. po CMP)
  • Vertikalizace (sed, stoj, posazování do křesla, židle)
  • Chůze (chodítko, francouzské hole, po schodech)
  • LTV (léčebná tělesná výchova) individuálně dle aktuálního stavu
  • Skupinové cvičení 1× denně (všední dny)
  • Pasivní cvičení (dle potřeby)
  • Dechová gymnastika
  • Protažení zkrácených svalů
  • Využití motomedu (terapeutický přístroj k procvičování paží a nohou)
  • Odborný fyzioterapeut je přítomen pouze ve všední dny

Kompletní seznam poskytovaných služeb a bližší informace k úhradám najdete ve  Všeobecných smluvních podmínkách

Praktické informace k hospitalizaci

Pro koho je naše zařízení určeno?

Naše zdravotnické zařízení poskytuje pacientům dlouhodobou lůžkovou péči. Jedná se o pacienty v rekonvalescenci, po operacích, úrazech a těžkých onemocněních. Ve VIVIDUS Medical zajišťujeme nepřetržitou péči zkušeného zdravotnického personálu pod lékařským vedením.

Jak žádat o přijetí k hospitalizaci?

Přijetí pacientů probíhá na základě Žádosti o přijetí pacienta ( ke stažení zde). Vyplněná žádost musí obsahovat vlastnoruční podpis žadatele a rodinného příslušníka, případně zákonného zástupce. Součástí žádosti je i uvedení důvodu k hospitalizaci a vyjádření ošetřujícího lékaře k aktuálnímu zdravotnímu stavu pacienta. Při přeložení pacienta z jiného zdravotnického zařízení vydává toto vyjádření ošetřující lékař, při přijetí z domácího prostředí je to praktický lékař. Žádost o přijetí pacienta poté odborně zhodnotí náš lékař s přihlédnutím k aktuálním volným kapacitám našeho zařízení. Žadatele o přijetí nebo případném nepřijetí vyrozumí náš sociální pracovník.

Jak je hrazena péče v našem zařízení?

Základní péče je hrazena zdravotními pojišťovnami. Doplňkové služby poskytované naším zařízením jsou hrazeny za každý jednotlivý den pobytu (více informací naleznete ve  Všeobecných smluvních podmínkách).

Jak se připravit na příjem?

Pro bezproblémové přijetí pacienta na oddělení si prosím, připravte veškeré důležité osobní doklady (OP či pas, kartička zdravotní pojišťovny), podrobnou zdravotní dokumentaci včetně nezbytných léků a zdravotních pomůcek. Není potřeba mít u sebe větší obnos peněz, šperky či jiné cennosti. Kompletní seznam věcí potřebných k hospitalizaci uvádíme níže.

Kompletní seznam věcí potřebných k hospitalizaci

  • Zpráva ošetřujícího nebo praktického lékaře/-ky o aktuálním zdravotním stavu a medikaci – zvlášť při přijetí z domácího prostředí nebo sociálního zařízení s sebou vezměte poslední zdravotní nález nebo záznam (prop. zprávu) o poslední hospitalizaci
  • Občanský průkaz nebo platný cestovní pas
  • Kartička zdravotní pojišťovny (bude pořízena kopie OP a kartičky ZP a originály ponechány mezi osobními věcmi pacienta/-ky nebo po domluvě rodině)
  • Diabetická karta (diabetici)
  • V případě omezení svéprávnosti pacienta/-ky doložit originál rozhodnutí soudu a usnesení o ustanovení opatrovníka
  • Léky ordinované ve special. ambulancích – tyto léky, prosím, odevzdejte při příjmu zdravotním sestrám a přiložte rozpis užívání
  • Vlastní kompenzační pomůcky (brýle, berle, chodítka, mechanické vozíky)
  • Vlastní inkontinentní pomůcky (plenkové kalhotky, vložné pleny, apod.)
  • Pyžamo nebo noční košile, případně pohodlné domácí oblečení, župan, spodní prádlo, ponožky, ručníky, osušky, froté žínky (vlastní pyžamo a domácí oblečení doporučujeme pouze v případě, je-li rodinou zajištěna jeho pravidelná výměna)
  • Pevná domácí obuv (nutné při rehabilitačním cvičení, pokud je pacient/-ka alespoň částečně chodící)
  • Toaletní potřeby – tekuté mýdlo, tělové mléko, šampon, zubní kartáček a pasta, hřeben, muži potřeby na holení, ostatní kosmetické potřeby – krémy, apod.
  • Prostředky na ošetřování a skladování zubních protéz (pouzdro, dezinfekční tablety, např. Correga tabs)

     

  • Prosíme pacienty a pacientky, aby u sebe neměli větší obnos peněz, šperky či jiné cennosti! Za tyto věci zařízení nenese žádnou odpovědnost. Vhodné je mít mince k použití do kávovaru, příp. menší obnos v hotovosti při využití služeb pedikérky a/nebo kadeřnice (cca 200 Kč/úkon).

Dokumenty a žádosti