Informace pro pacienty

Naše služby Praktické informace k hospitalizaci Dokumenty a žádosti

Naše služby

Jaké služby poskytujeme našim pacientům

  • Nepřetržitá lůžková péče zkušeného zdravotnického personálu pod lékařským vedením 
  • 2 a 3lůžkové pokoje s vlastním sociálním zařízením, televizorem, wi-fi a lednicí
  • Nadstandardní přístup k uspokojování individuálních potřeb pacientů
  • Aktivizační činnosti pod vedením kvalifikovaných odborníků
  • Maximální podpora soběstačnosti klientů
  • Vyvážená strava na základě doporučení nutričního terapeuta
  • Pravidelný pitný režim
  • Fyzioterapeut
  • Neplacené parkoviště v areálu nemocnice

Vybavení našeho zařízení

  • Sociální zařízení na každém pokoji
  • Lednice na pokoji
  • Televizní přijímač na pokoji
  • Drátové i bezdrátové připojení k internetu zdarma
  • Moderní elektricky polohovatelná lůžka s pasivní či aktivní antidekubitní matrací
  • Vysoká i nízká chodítka, invalidní vozíky, toaletní křesla, polohovací pomůcky

Rehabilitační péče (s ohledem na zdravotní stav)

  • Polohování – antalgické, korekční, či dle diagnóz (např. po CMP)
  • Vertikalizace (sed, stoj, posazování do křesla, židle)
  • Chůze (chodítko, francouzské hole, po schodech)
  • LTV (léčebná tělesná výchova) individuálně dle aktuálního stavu
  • Skupinové cvičení 1× denně (všední dny)
  • Pasivní cvičení (dle potřeby)
  • Dechová gymnastika
  • Protažení zkrácených svalů
  • Využití motomedu (terapeutický přístroj k procvičování paží a nohou)
  • Odborný fyzioterapeut je přítomen pouze ve všední dny

Kompletní seznam poskytovaných služeb a bližší informace k úhradám najdete ve Všeobecných smluvních podmínkách

Praktické informace k hospitalizaci

Pro koho je naše zařízení určeno?

Naše zdravotnické zařízení poskytuje pacientům dlouhodobou lůžkovou péči. Jedná se o pacienty v rekonvalescenci, po operacích, úrazech a těžkých onemocněních. Ve VIVIDUS Medical zajišťujeme nepřetržitou péči zkušeného zdravotnického personálu pod lékařským vedením.

Jak žádat o přijetí k hospitalizaci?

Přijetí pacientů probíhá na základě Žádosti o přijetí pacienta ( ke stažení zde). Vyplněná žádost musí obsahovat vlastnoruční podpis žadatele a rodinného příslušníka, případně zákonného zástupce. Součástí žádosti je i uvedení důvodu k hospitalizaci a vyjádření ošetřujícího lékaře k aktuálnímu zdravotnímu stavu pacienta. Při přeložení pacienta z jiného zdravotnického zařízení vydává toto vyjádření ošetřující lékař, při přijetí z domácího prostředí je to praktický lékař. Žádost o přijetí pacienta poté odborně zhodnotí náš lékař s přihlédnutím k aktuálním volným kapacitám našeho zařízení. Žadatele o přijetí nebo případném nepřijetí vyrozumí náš sociální pracovník.

Jak je hrazena péče v našem zařízení?

Základní péče je hrazena zdravotními pojišťovnami. Doplňkové služby poskytované naším zařízením jsou hrazeny za každý jednotlivý den pobytu (více informací naleznete ve  Všeobecných smluvních podmínkách .

Jak se připravit na příjem?

Pro bezproblémové přijetí pacienta na oddělení si prosím, připravte veškeré důležité osobní doklady (OP či pas, kartička zdravotní pojišťovny), podrobnou zdravotní dokumentaci včetně nezbytných léků a zdravotních pomůcek. Není potřeba mít u sebe větší obnos peněz, šperky či jiné cennosti. Kompletní seznam věcí potřebných k hospitalizaci uvádíme níže.

Kompletní seznam věcí potřebných k hospitalizaci

  • Zpráva ošetřujícího nebo praktického lékaře/-ky o aktuálním zdravotním stavu a medikaci – zvlášť při přijetí z domácího prostředí nebo sociálního zařízení s sebou vezměte poslední zdravotní nález nebo záznam (prop. zprávu) o poslední hospitalizaci
  • Občanský průkaz nebo platný cestovní pas
  • Kartička zdravotní pojišťovny (bude pořízena kopie OP a kartičky ZP a originály ponechány mezi osobními věcmi pacienta/-ky nebo po domluvě rodině)
  • Diabetická karta (diabetici)
  • V případě omezení svéprávnosti pacienta/-ky doložit originál rozhodnutí soudu a usnesení o ustanovení opatrovníka
  • Léky ordinované ve special. ambulancích – tyto léky, prosím, odevzdejte při příjmu zdravotním sestrám a přiložte rozpis užívání
  • Vlastní kompenzační pomůcky (brýle, berle, chodítka, mechanické vozíky)
  • Vlastní inkontinentní pomůcky (plenkové kalhotky, vložné pleny, apod.)
  • Pyžamo nebo noční košile, případně pohodlné domácí oblečení, župan, spodní prádlo, ponožky, ručníky, osušky, froté žínky (vlastní pyžamo a domácí oblečení doporučujeme pouze v případě, je-li rodinou zajištěna jeho pravidelná výměna)
  • Pevná domácí obuv (nutné při rehabilitačním cvičení, pokud je pacient/-ka alespoň částečně chodící)
  • Toaletní potřeby – tekuté mýdlo, tělové mléko, šampon, zubní kartáček a pasta, hřeben, muži potřeby na holení, ostatní kosmetické potřeby – krémy, apod.
  • Prostředky na ošetřování a skladování zubních protéz (pouzdro, dezinfekční tablety, např. Correga tabs)

     

  • Prosíme pacienty a pacientky, aby u sebe neměli větší obnos peněz, šperky či jiné cennosti! Za tyto věci zařízení nenese žádnou odpovědnost. Vhodné je mít mince k použití do kávovaru, příp. menší obnos v hotovosti při využití služeb pedikérky a/nebo kadeřnice (cca 200 Kč/úkon).

Dokumenty a žádosti